Beskrivning
En mycket välflygande, snäll och rolig modell som har ett brett fartspektrum. Modellen är mycket manövrerbar och både godkänd och lämpad för tävla i air combat! Dessutom, för nybörjaren är detta en idealisk andramodell.
Godkänd för Air Combat (ELAC och EPA). Tillverkad i Europa.
Data
- Spännvidd: 840 mm.
- Antal kanaler: 3-4 stycken (skev-, höjd-, sidoroder (kan uteslutas) och trottel).
- Vikt: cirka 340 gram.
Komplettera med
- 1 st motor, EMax GT2205/22 eller
- 1 st EMax 2210/09.
- 1 st fartreglage, ZTW Beatles 20A.
- 1-2 st batteri Gens ace 3S-1000 – 1300mA (för EMax GT 2205/22).
- 1-2 st batteri Gens ace 2S-1300mAh (för EMax GT 2210/09).
- 2 st kontakter (motor-fartreglage), 2-pack 3 mm guldpläterade kontakter.
- 1 st kontakt (fartreglage-batteri), XT60.
- 1 m krympslang, 6 mm.
- 1-2 st propellrar, GWS 8×4 (motor GT2205/22) eller
- 1-2 st APC Thin Electric 8×6 (motor 2210/09).
- 2-3 st servon, EMax ES08A (om ej sidoroder, 2 st).
- 1 st lim, UHU-Por eller
- 1 st lim, SIG CA medium.
Egna erfarenheter
22 augusti 2018: 63 odramatiska flygningar gjorda! Har provat med motorbyte till en EMax GT 2210/09 och då räcker det med ett 2S-1300mAh LiPo. Prestandan blir, trots en cell mindre i batteriet, något bättre än med Emax GT 2205/22.
18 juli 2018: jag har hittills 44 flygningar med Mustangen och den är verkligen riktigt rolig att flyga! Kvick, mycket manövrerbar och mycket snäll! Dessutom går den att flyga riktigt långsamt och “ekonomiskt”, drygt 14.5 minuter är den längsta flygningen med ett 3S-1000 mAh LiPo. Jag har EMax GT 2205/22 som motor och den ger okej prestanda (för combat-flygning rekommenderas EMax GT 2210/09).